Célegyenesben
Hamarosan lezárul az úgynevezett „kisturisztikai” beruházás. A több mint 150 millió forintos fejlesztéssorozat részleteiről a Bácskai Kultúrpalotában tartottak tájékoztatót, ahol bemutattak egy olyan mobiltelefonos alkalmazást is, amitől a város népszerűsítését várják.A Sugovica 750 méteres szabadstrandjának fejlesztése az utolsó fázisba érkezett. A 2013-ban kezdődött beruházást eredetileg idén augusztusban szerették volna átadni, de közbeszólt az időjárás, és voltak más hátráltató tényezők is. Bócsa Barnabás, a Baja Marketing Kft. ügyvezetője úgy fogalmazott: nem akarták, hogy mindez a minőség rovására menjen, így módosították a határidőt. A befejezés tervezett időpontja november 15-e, az átadó ünnepség pedig tavasszal lesz.
Bócsa Barnabás, ügyvezető, Baja Marketing Kft.:
Az üzemeltetés nagyon fontos. Tehát marketing szempontból szeretnénk azt, hogyha a városba turistákat tudnánk idehozni többet. A célja minden beruházásunknak, ami ebben a tárgykörben történik, ez. Tehát én azt gondolom, hogy majd utána következik az az időszak, amikor meg kell oldanunk azt, hogy ennek megfelelő propagandája legyen nem csak Baján, hanem az országban.
A kisturisztikai beruházáshoz tartozik sok más mellett a vízi színpad, a találkozási pont, a játszótér, és a néhai Torelli helyén épülő strandház is. A strandközpont környezettudatos elvek alapján épül, napkollektorok biztosítják a meleg vizet, és a csapadékot is újrahasznosítja majd az építmény. Schäfer Andrea, a Tourinform Iroda vezetője elmondta: a városi fejlesztésektől azt várják, hogy emelkedjen a Baján töltött vendégéjszakák száma.
Schäfer Andrea, vezető, Tourinform Iroda:
Eddig a strandon akkor voltak sokan, amikor sütött a nap, meleg volt a víz. Egyéb időszakban nem lehetett mit csinálni a strandon. És ezek a fejlesztések arra hivatottak, hogy bármikor, márciustól, akár februártól kisétálva, kellemesen időt el lehet tölteni, programokkal lesz megtöltve a strand.
Baja népszerűségét növelheti egy mobiltelefonos alkalmazás is. Ennek segítségével a turisták, és természetesen a helyiek is könnyen tájékozódhatnak a rendezvényekről, a szálláshelyekről, vagy éppen a Sugovica vizének a hőmérsékletéről. A programot készítő cég ügyvezetője azt mondta: eddig mindössze tizenöt város van Magyarországon, amely így mutatja be idegenforgalmi lehetőségeit.
Sikala János, ügyvezető, Infotec Kft.:
Nyilván előnyt jelent abban az értelemben, hogy aki letölti ezt az alkalmazást, az magával viszi, az évek múlva is, adott esetben a telefonján meg tudja nézni, ez a logó benne valamilyen érzéseket fog ébreszteni, emlékeket fog ébreszteni, tehát ez nyilván egy plusz egy internetes weboldalhoz képest.
Az ingyenes alkalmazás magyar, angol és német nyelven is elérhető, a tapasztalatok pedig azt mutatják, hogy az így bemutatott szálláshelyek jóval nagyobb közönséghez jutnak el, mintha szórólapokon, vagy újságokban népszerűsítenék őket.