Jó bornak is kell a cégér
Népszerűbbekké válhatnak a magyar borok az Európai Unión kívüli országokban. A termelők, a felvásárlók és a hegyközségi tanácsok összesen 670 millió forintra pályázhatnak, ha vállalják a hazai italok külföldi népszerűsítését. A célországok közé tartozik Kanada, Mexikó és Kína is.Az Európai Unióban összesen 163 millió hektoliter bor készül évente. A legnagyobb termelők Franciaország és Olaszország, megközelítőleg 45-45 millió hektoliterrel, hazánkban ehhez képest mindössze 3 millió hektoliter kerül a palackokba. A szakemberek szerint ez a mennyiség kevés ahhoz, hogy külföldön megismerhessék a magyar borokat. A népszerűsítésben most egy pályázat segíthet. Sümegi József borász néhány kedvelt magyar fajta külföldi fogadtatásáról beszél. Azt is mondta: a hazai boroknak nagy szükségük van a reklámra, hiszen az a mondás, hogy a jó bornak nem kell cégér, már régen elavult
Sümegi József, borász:
Ez a minimum. Tehát ettől sokkal többet kellene. Itt a környező országaink, olyan is, mint Ausztria, amelynek a borászata mondjuk 10-15 évvel ezelőtt meg sem közelítette Magyarország borászatát, ma már marketingre lényegesen többet költenek az osztrákok például, mint mi. Tehát nagy szükség van a marketingre.
Sümegi József szerint mára szükségessé vált, hogy a magyar borok komolyabb reklámot kapjanak. A minőséggel nincs baj – tette hozzá a borász –, viszont fel kell építeni egy teljesen újfajta marketinget. Az utófinanszírozású támogatásra március 23-ig pályázhatnak az érintettek.