Az ország dolgozatát írták
Kevés volt az idő a matematika felmérőre a tanulók szerint. A hatodik, nyolcadik és tizedik osztályos tanulók szerdán oldották meg az országos kompetenciamérés feladatait. A diákok név nélkül, egy kódszám alapján kapják majd meg az eredményeket.Felszabadultan jöttek ki a teremből a négy órás munka után a gyerekek. A Sugovica Sportiskolai Általános Iskola tanulói azt mondták, nem volt egyszerű dolguk.
Nyirati Laura, 8. osztályos tanuló, Sugovica Sportiskolai Általános Iskola
„Az elején inkább könnyebb feladatok voltak, aztán egyre nehezebbek lettek. Volt amit annyira nem tudtam megcsinálni, de mindent megpróbáltam.”
A hatodik, nyolcadik és a középiskolák tizedik osztályosai egy magyar és egy matematika feladatsort töltöttek ki.
Schubert Luca, 6. osztályos tanuló, Sugovica Sportiskolai Általános Iskola
„Szerintem a magyar az sokkal jobban sikerült, mert azt tényleg be tudtam fejezni. A matek az valamennyire sikerült, de szerintem az nem annyira lett olyan jó.”
A tesztre négyszer 45 perc állt a diákok rendelkezésére, az egyes részeket viszont később nem ellenőrizhették vissza.
Dömény Örs, 8. osztályos tanuló, Sugovica Sportiskolai Általános Iskola
„Egyik feladatot ha befejeztük, akkor nem lehetett egy másikra még visszatérni és ez nem volt olyan jó, mert például voltak olyan feladatok, amikre visszatértem volna, de akkor már a másik feladatsort kellett elkezdenünk.”
A képességek és készségek felmérésére a tanórákon külön készültek az osztályok, de a tanulók sokszor találkoznak olyan feladattal, amihez hasonlót korábban még nem láttak.
Korsósné Mojzes Klára, magyar nyelv és irodalom szakos tanár, Sugovica Sportiskolai Általános Iskola
„Rajzok is vannak benne, grafikonok, adatok is, tehát ilyen típusú szövegekkel órán nem foglalkozunk. Ugyanúgy nem foglalkozunk ismeretterjesztő szövegekkel. Ezt tudjuk tenni, hogy irodalom órán különböző típusú szövegekkel dolgozunk, hogy lássanak a gyerekek ilyet is.”
A feladatlapokat név nélkül, egy kódszámmal küldik el az iskolák az Oktatási Hivatalnak.
Jobbágyné Szommer Gizella, intézményvezető-helyettes, Sugovica Sportiskolai Általános Iskola
„Központilag megkapjuk az eredményeket és ebből levonjuk a következtetéseket, és ha szükséges, tehát ha nem éri el az országos átlagot a mérési eredmény az intézményben akkor intézkedési tervet is kell készíteni ezzel kapcsolatban, de a szakos kollégák mindenképp beépítik a saját munkájukba a mérés tapasztalatait és ezeket a következő évben hasznosítják.”
Az intézmények a 2016-os felmérés értékelését jövő februárban kapják meg, de a szülők a kódszám alapján saját maguk is megnézhetik majd a gyerekek teljesítményét.