Gyorsabb és kényelmesebb
Új rendszert vezettek be június 4-én a bajai Okmányirodában. A központi elektronikus fizetési és elszámolási szolgáltatást a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség hozta létre, az Európai Unió és a magyar állam közel 4 milliárd forintos támogatásával. Ennek köszönhetően az ügyfelek mostantól bankkártyával is fizethetnek.
Az bajai okmányirodában eddig csak csekken lehetett kiegyenlíteni az illetékeket és az egyéb eljárási költségeket, ami jelentősen lelassította az ügyintézési időt. Az eddigi, mindössze néhány napos tapasztalat szerint az új rendszer rendkívül gyors és egyszerű. Az ügyintézőket oktatásokon készítették fel a terminálok használatára, ami olyan elven működik, mint az áruházi bankkártyás vásárlás, tehát használata az ügyfélnek ingyenes.
Trázer Ágnes vezető Bajai Polgármesteri Hivatal Okmányiroda
A közelmúltban megnyílt a lehetősége annak, hogy az okmányirodán is lehet bankkártyával fizetni. Ez nem csak készpénz-kímélés szempontjából egy nagyon jó dolog, hanem azért is, mert az ügymenetet nem szakítja meg. Tehát eddigi csekkbefizetés esetén el kellett menni a postára, illetve itt a házipénztárunkban is lehetett befizetni, de ez megszakította az ügyintézés menetét. Most pedig kapcsolódóan, egyben, az eljárás során be lehet fizetni az eljárási díjat is.
Az új lehetőséggel egyelőre kevesen élnek, mint ahogy az sms, illetve e-mail értesítés szolgáltatással, pedig erre Baján is van lehetőség. Ilyenkor szöveges üzenetet vagy elektronikus levelet küldenek az ügyfélnek, ha megérkezett az igényelt okmány.
A másik kiemelt szolgáltatás az ügyfélkapus regisztráció. Fontos, hogy aki rendelkezik ügyfélkapuval, az érvényességi idő lejárta előtt elektronikus értesítést kap a személyi igazolványa, a jogosítványa, az útlevele, valamint forgalmi engedélye lejárati idejéről. Erről a lehetőségről részletes információkat találnak a www.magyarorszag.hu oldalon.