Duna parti fejlesztések
Már most is az ország egyik legnagyobb kikötője a bajai, de ha a hamarosan kezdődő fejlesztések megvalósulnak, még nagyobb lesz a kapacitása. Az üzemeltető kft. ugyanis közel 4 milliárd forintot költ majd a felújítására, amelyhez 95%-os támogatást nyertek egy pályázaton. A tervek szerint a vízi szállítás mellett a vasútira is nagyobb hangsúlyt fektethetnek majd az újításoknak köszönhetően.
Hosszú előkészítő munkának köszönhetően a közeljövőben elkezdődhet a bajai országos közforgalmú kikötő fejlesztése. A kikötőt működtető kft. a tulajdonosokkal és a kikötőben működő cégekkel együttműködve, felmérte az esetleges hiányosságokat, és az új igényeket, amelyek alapján benyújtották pályázatukat még az előző hét éves ciklusra, amelyet meg is nyertek-tudtuk meg Nagy Lászlótól, a kft. ügyvezetőjétől.
Nagy László, ügyvezető, Bajai Országos Közforgalmú Kikötőműködtető Kft.
„De idő már nem volt annak az elvégzésére, ezért a következő, mostani hét éves fejlesztési ciklusban, IKOP keretében megnyertük a pályázatot, ezt december hónapban a támogatási szerződést a Fejlesztési Minisztériummal alá is írtuk. És ez azt jelenti, hogy innentől kezdve már élő szerződésünk van a Bajai Kikötő fejlesztésére.”
A pályázatnak köszönhetően teljesen megújul a kikötő: egyes partszakaszokon, ahol még nincs függőleges partfal, ott most kiépítik azt, de épülnek majd közlekedési utak és parkolók is, valamint fejlesztik az infrastruktúrát is a pénzből -tette hozzá az ügyvezető. A beruházás nagyobb részét pedig a vasútfejlesztés teszi majd ki, amely például hajózási tilalom esetén lehetővé teszi az forgalom zavartalan lebonyolítását, valamint a vízi szállítás mellett az egyik legkörnyezetbarátabb szállítási mód. A fejlesztés összköltsége közel 4 milliárd forint, amelynek 95%-a a támogatásból, 5%-a pedig önerőből valósul majd meg. A tervezési feladatok az idén nyáron, a kivitelezés pedig ősszel kezdődik a tervek szerint. A fejlesztés várhatóan 2019 júliusára készül el teljesen.