Vásárlási láz
Közel 1 millió vásárlást és több milliárdos forgalmat vártak a hazai kereskedők az idei fekete pénteken. Magyarország öt évvel ezelőtt csatlakozott a nemzetközi Black Friday- akcióhoz, az elmúlt esztendőkben pedig egyre nagyobb érdeklődés övezte a leárazásokkal teli napot. Kezdetben elsősorban az internetes webáruházak csatlakoztak a programhoz, mára azonban a legtöbb elektronikai és ruházati üzlet is jelentős kedvezményeket biztosít a vásárlóknak.
Színes plakátok és hirdetőtáblák jelzik, a hónap utolsó pénteki napján jóval olcsóbban juthatnak hozzá a kiválasztott termékekhez a vásárlók. Magyarország évekkel ezelőtt csatlakozott a „Black Friday” elnevezésű programsorozathoz, amelynek eredményeként minden évben egyre több üzlet várja akciókkal a vásárlókat. Míg kezdetben főleg a műszaki cikkekre vonatkoztak a leárazások, addig mára a legtöbb áruházban hirdetnek akciókat. Az egyik helyi ruhaüzlet vezetője szerint a leárazások ideje alatt többen térnek be hozzájuk és többen vásárolnak, mint máskor.
Miskolczi Andrea, üzletvezető, Trend for Me Kft.
„Úgy gondoljuk, hogy egyre elterjedtebb az emberek tudatában a Black Friday, sokakat foglalkoztat és sokan kérdezték, hogy nálunk is lesz-e, ezért úgy gondolom, van rá igény, ezért mi megadjuk rá a lehetőséget.”
A boltba betérő vásárlók ilyenkor kedvezményes áron vehetik meg a különböző ruhaneműket és a hozzá illő kiegészítőket- tette hozzá az üzletvezető. Az országos akció általában minden évben november végére esik, így az sem ritka, hogy a vásárlók a kiválasztott termékekkel együtt a karácsonyi ajándékokat is beszerzik.
Novák Fanni
„Reggel hatkor már felkeltem és néztem, hogy az egyik honlap mikor indítja az akcióját. Sőt még munka előtt is a telefonommal rendeltem karácsonyi ajándékokat a szeretteimnek, úgyhogy én nagyon vártam már.”
Olyan vásárlók is akadnak, akiknek érdeklődésüket nem keltik fel a jelentős leárazások.
Hajdók Róbert
„Hogyha célirányosan keresek valamit, akkor azt máskor, később is meg fogom találni ilyen áron. Én ezt tapasztalom. Szerintem ez inkább ilyen marketing fogás, reklámfogás.”
A Black Friday az idei évben november 24-re esett, sok üzlet azonban több napon át kedveskedik a vásárlóknak akciókkal, így azoknak sem kell megijedniük, akik a hét utolsó munkanapján nem jutottak el bevásárolni.