Tej, szívvel-lélekkel
Tej, szívvel-lélekkel címmel indított kampányt a Földművelésügyi Minisztérium több hazai nagyvállalat közreműködésével. A tejfogyasztás népszerűsítő akció célja, hogy emelkedjen az egy főre eső minőségi tehéntejből készült tejtermékek fogyasztási aránya, valamint a tudatos fogyasztói társadalom kialakítása.
Tízórai szünet van az egyik bajai általános iskolában. A diákok a szendvicsek és otthonról hozott finomságok mellett különböző tejtermékekkel egészítik ki reggelijüket, amelyet az intézmény biztosít számukra. Az Újvárosi Általános Iskola két évvel ezelőtt csatlakozott az Iskolatej programhoz, amelynek keretében a diákok többféle csökkentett zsír,- és cukortartalommal bíró termék közül választhatnak.
Hahnné Hovány Márta-intézményvezető- helyettes, Újvárosi Általános Iskola
„A kiszállított tejtermékek között található sima tej, kakaós-, és vaníliás ízesítésű tej, gyümölcsös joghurt, sajtkrém és alkalomszerűen túró rudit is kapnak a gyerekek, aminek nagyon örülnek.”
A tejtermékek rendszerint már a délelőtti órákban elfogynak, ezek közül az ízesített tej-, és joghurt félék a legnépszerűbbek.
Czeller Andrea- 4. osztályos tanuló
„Tej, kakaó, karamellár tej, többféle joghurt és sajtkrém is van- Neked melyik a kedvenced? – A kakaó- Otthon is szoktatok ilyen tejtermékeket fogyasztani? -igen, szoktam.”
A gyermekek fejlődésben lévő szervezetének szüksége van a napi fél liternyi kalcium bevitelre, annak hiánya ugyanis komoly szövődményekhez, akár csontritkuláshoz is vezethet- mondja egy bajai dietetikus. Mészáros Lívia kiemelte, felmérések arról számolnak be, a 4-10 éves gyermekeknek közel egyharmada az alapvető határérték alatti mennyiségben fogyaszt tejtermékeket.
Mészáros Lívia- dietetikus, Bajai szent Rókus Kórház
„A tej egy komplex élelmiszer, fehérjét, zsírt, szénhidrátok, ásványi anyagokat köztük a kalciumot, nyomelemeket tartalmaz ami komplexé teszi. Ha abból még tejtermékek is készülnek akkor szilárd élelmiszerként is fogyasztható, de maga a tej folyékony élelmiszernek felel meg. ”
A tejfogyasztási kedv népszerűsítése érdekében évről-évre kampányt indítanak a hazai nagyvállalatok. A Tej, szívvel lélekkel elnevezésű akciót ezúttal is azzal a céllal hirdették meg, hogy felhívják a társadalom figyelmét a hazai, minőségi tejtermékekre. Szakemberek szerint nem szükséges kizárólag a tejre korlátozni a fogyasztási szokásokat, hiszen a különböző sajtok és vajak is hozzájárulnak a megfelelő kalcium bevitel eléréséhez.