Kompetencia tesztek
Több mint 260 ezer diák képességeit mérték ma az országban. Az Oktatási Hivatal kompetencia mérését a hatodikos, nyolcadikos és tizedikes diákok töltötték ki. A teszt megírása a sajátos nevelési igényű tanulókat kivéve az adott évfolyamokon minden tanuló számára kötelező.
A 2017-es kompetenciamérés eredményeit idén áprilisban hozták nyilvánosságra, amiből kiderül, hogy összességében nem javult a diákok teljesítménye, bár nem is romlott. Az idén több mint 267 ezer tanuló vett részt a mérésben, amely a szövegértési és matematikai készségeket teszteli.
Ludik Ágnes, MNÁMK
„Életszerű feladatok vannak, tehát magyarból például most volt olyan feladat, hogy egy pályázatfelhívásból kaptunk kérdéseket, ami fontos és találkozik vele az ember, matekból pedig koordináta rendszer, táblázatok, tehát ezt használja az ember és így le lehet mérni, hogy hatodiktól mostanáig mennyit fejlődtem ezen a téren.”
A Magyarországi Németek Általános Művelődési Központjában szerdán 210 általános és középiskolás tanuló töltötte ki a feladatsort. Az általunk megkérdezett diákok szerint a kétszer 45 perces idő elegendő volt erre. A tizedikesek már harmadszorra vesznek részt a kompetencia teszten, ami könnyebbség volt számukra.
Zoric Igor, tanuló, MNÁMK
„Igen mindenképpen segített és gondolkoztam is ezen, hogy idén mennyivel jobban ment, mint régen. Arra emlékeztem, hogy sokkal nehezebb volt. Most már mindenkinek megvan a saját módszere, én is egyet kidolgoztam, így sokkal könnyebb volt.”
A diákok szülei kitölthetik a családi háttért felmérő tanulói kérdőíveket is. Az eredmények szempontjából ez azért fontos, mert a tanulók teljesítményére nagy hatással van a család szociális, kulturális és gazdasági helyzete. Az eredmény a pedagógusoknak is fontos visszajelzés, mivel a tehetségek kiemelése és a lemaradók felzárkóztatása szerves része a mindennapos munkának.
Nuberné Honti Ivett, gimnáziumi igazgatóhelyettes, MNÁMK
„Törvényi kötelezettségünk van arra, hogy ezeket az eredményeket megismertessük a pedagógus kollégákkal, viszont hogy egyes intézmények mit kezdenek ezzel, ez lehetőség és őrült nagy felelősség, mert rajtunk múlik, hogy nyúlunk hozzá. Mi minden évben nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a kollégák megismerjék, azon dolgozunk, hogy a diákokhoz még közelebb hozzuk.”
A május 23-án megírt feladatsorok eredményére még sokat kell várni, a diákok és a pedagógusok legelőbb 2019 februárjában nézhetik meg a kiértékelt teszteket.