Fogyasztóbarát Bajáért
Fogyasztóbarát város lesz Baja. Az önkormányzat együttmőködést kezdeményezett a Nemzeti Fogyaztóvédelmi Hatósággal, azért, hogy a bajaiak és a vendégek jobban érvényesíthessék a fogyasztói jogaikat. A szabályok megismertetésével a vállalkozókat is segítik.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatóját Zsigó Róbert polgármester hívta meg Bajára, annak érdekében, hogy a hatóság és az önkormányzat együttműködési lehetőségeiről tárgyaljanak. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a város a majdnem negyvenezer itt élő polgárral együtt összesen százezresnél is nagyobb tömeget szolgál ki különféle szolgáltatásokkal, illetve árucikkekkel. A bajaiak mellett így a környéken élők, és a turisták érdekeit is szolgálja, ha jobban tudják majd érvényesíteni fogyasztói jogaikat.
Zsigó Róbert polgármeseter, országgyűlési képviselő
Én 12 éve vagyok országgyűlési képviselő, rendszeresen tartok fogadóórát, és pontosan tudom, hogy a fogadóóráimra érkezők elég nagy arányának vannak a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos problémái, amelyre megoldást keresnek. A másik, hogy én az országgyűlésben a fogyasztóvédelmi bizottság alelnöke vagyok, napi kapcsolatban állok többek között a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósággal is. Arra gondoltam, hogy ezt a kapcsolatot érdemes lenne Baján kamatoztatni, Baja az első város, amely felvette hivatalosan a kapcsolatot a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósággal.
Pintér István főigazgató elmondta, hogy a panaszok kivizsgálása és az ellenőrzések mellett az egyik legfőbb céljuk a fogyasztók előzetes tájékoztatása. A vállalkozókat elsősorban nem büntetni akarják, hanem a szabályok megismertetésével segíteni őket a jogszabályok betartásában. Már nem csak a rossz, hanem a jó példákat is nyilvánosságra hozzák. Azok a vállalkozások, amelyek megfelelnek a fogyasztóvédelmi követelményeknek – például az árakról való pontos tájékoztatás, és a minőségi panaszok intézése terén -, erről igazolást kapnak, ami a megbízhatóságukat jelzi.
Pintér István főigazgató Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Ezek kapnak, amennyiben nincsen hiányosság, egy nullás jegyzőkönyvet – úgynevezett nullás jegyzőkönyvet -, Budapesten megvizsgálja egy bizottság, hogy az elmúlt egy évben volt-e szankció, illetve megalapozott fogyasztói panaszbejelentés, és amennyiben nem, felkerülheta a pozitív listára, melyről kap egy igazolást, az üzletbelsőben kifüggesztheti, és a honlapunkra is fölkerül.
A fogyasztók így meggyőződhetnek arról, hogy a kiszemelt cégnél jogaikat betartva szolgálják-e ki őket.
Baja fogyasztóbarát város lesz – mondta a polgármester. A következő hetekben indul meg a munka, amelynek során előkészítik a fogyasztók és a vállalkozók alapos tájékoztatását, valamint a fogyasztóvédelmi jogok érvényesítésének segítését. Mindez része az önkormányzati választási program megvalósításának is – tette hozzá Zsigó Róbert.