Új oktatási módszerek
„A Nemzeti Alaptanterv harmónia teremtése” címmel szervezett előadást a Szent László Általános Művelődési Központ és az Apáczai Kiadó. A rendezvény célja az volt, hogy a kiadó bemutassa az új alaptanterv követelményeihez illeszkedő fejlesztéseit.
Baja mindegyik általános iskolájából és a környező településekről is érkeztek pedagógusok, hogy részt vegyenek az interaktív tananyagokról és a digitális tudástárról szóló előadásokon. A Nemzeti Alaptantervben is fontos szerepet kapnak a modern eszközök, új technikai megoldások. A Szent László ÁMK-ban nyáron szereltek fel 18 db digitális táblát az oktatás színvonalának emelése érdekében.
Bundity Zoltán intézményegység-vezető, Szent László ÁMK Általános Iskola:
Mi egy ÁMK vagyunk, többcélú intézmény, tehát tulajdonképpen a közoktatás minden szegletében érintettek vagyunk, és ezért a Nemzeti Alaptanterv az igen szorosan érint bennünket is.
Az interaktív módszereknek és eszközöknek az a célja, hogy a diákok a különféle feladatok esetében alkalmazni is tudják a megszerzett ismereteket.
Horváth Miklós főiskolai docens, tankönyvszerző Nyugat-Magyarországi Egyetem:
A kompetenciafejlesztés azért fontos, és amennyire tudjuk, az új NAT-ba is ez hangsúlyos lesz, mert eddig az ismeretek kerültek túlsúlyba, volt egy olyan időszak, aztán volt az elmúlt néhány év, amikor pedig a másik oldal volt a hangsúly a kompetenciafejlesztésen, most amennyire tudom, a mostani kormányzatnak az a célja, hogy ezt a kettőt összehozza, vagyis az ismeretek és a hozzájuk kapcsolódó készségek, képességek, attitűdök, ami a fejlesztésnek a fő célja.
Az ötszörös Magyar Termék Nagydíjas kiadó nemrégiben Frankfurtban nyerte el a „Legszebb és legjobb európai tankönyv” elismerő címet. Az alapító, Esztergályos Jenő szerint azonban a tudás átadásához nélkülözhetetlenek a modern technikai megoldások.
Esztergályos Jenő alapító, ügyvezető, Apáczai Kiadó:
Ma már, az, hogy a tanító néni áll és beszél, bármilyen szeretetteljes tyúkanyó legyen is, nem elég. Kevés. A mai gyerek, akinek 8 másodpercig tart a a tudatos figyelme, meg talán a türelme is, ha villog csattog, mozog, színes, az érdekli, ezért az interaktív tananyagokat, meg kell, hogy kínáljuk vele őket, másként nem tudjuk megfogni a türelmüket sem, meg a figyelmüket se.
A Tudástár elnevezésű új fejlesztés egy zárt közösségi tér az interneten. A diákok és a tanárok munkáját egyaránt segíti, letölthető interaktív táblákkal, tananyagokkal és internetes tanulmányi versenyekkel.
Némethné Berki Veronika mérnök-informatikus, Apáczai kiadó:
Beregisztrálnak a Tudástárra, megkeresik egymást és innéttől kezdve tudnak kommunikálni a Tudástáron keresztül: chat-elni, blogolni, üzenőfalon üzenni egymásnak, tananyagokat feltölteni diákoknak, diákok letöltik ezeket a tananyagokat és tudnak felkészülni a következő órára.
A jövőben egyre több iskolában alkalmazzák majd az önálló informatika tantárgy mellett más órákon is az úgynevezett alkalmazott informatikát, valamint a modern, digitális technikákat, eszközöket és módszereket.