Turisztikai évadnyitó
Hivatalosan is kezdetét vette az idei esztendő turisztikai évada. A nyitógálát a fővárosban tartották, a rendezvényen pedig több mint 1.000 turisztikai szakember vett részt. A rangos eseményen Baja külön standnál mutatta be idegenforgalmi kínálatát.
Előadásokkal kezdődött a XXIV. Turisztikai évadnyitó fogadás és díjátadó gála. A hétfői rendezvényen Lepsényi István, gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkár azt mondta: a 2015-ös esztendő idegenforgalmi szempontból rekordévnek számít, a célkitűzések között pedig az szerepel, hogy a kormányzati intézkedésekkel tovább növeljék a belföldi utazások számát.
A magyar turisztikai ágazat szereplői minden év februárjában találkoznak, hogy közösen nyissák meg az évadot.
Elekes Zoltán, igazgató, Hungarikum Fesztivál
„Ebben az évben is, közel 100 kiállítóval jelenik meg a magyar turisztikai szakmának az a beszállítói köre, baráti köre, partneri köre, amelyeket érdemesnek tartottak a Turizmus Kft. szervezői meghívni erre a mai gálaestre.”
Kínálatból pedig nem volt hiány. Ennél a pultnál például kézműves söröket kóstolhattak a résztvevők.
Bukovinkszky László, ügyvezető, Szent András Sörfőzde
„A sörforradalom Magyarországra körülbelül olyan 5-6 évvel ezelőtt köszöntött be. Azóta egyre több helyen, egyre többféle sört lehet kapni, manapság a kisüzemi sörfőzdék Magyarországon legalább 100 féle különböző stílusú sört főznek.”
A rendezvénytér egyik központi helyén a bajai halászlé játszotta a főszerepet. Az Ifjúsági Szálló, Étterem és Kemping konyhája megközelítőleg 25 kilogrammnyi pikkelyessel érkezett.
Angeliné Mónika, intézményvezető, Ifjúsági Szálló, Étterem és Kemping
„Sokkal többen kapkodták el a bajai halászlevet, mint tavaly. Lehet, hogy ennek az egyik oka tényleg az, hogy hungarikummá vált az elmúlt évben. Nagyon büszkék vagyunk rá, és nagyon jó érzés volt, hogy volt aki várt 10-15 percet, amíg a következő bogrács elkészült, és hogy a legfrissebből kaphasson.”
Ez a pár céltudatosan a halászlevet kereste az évadnyitón.
Czirákiné Bakulár Judit
„Kíváncsiak voltunk, hogy tudja-e a bajai halászlé azt, amit egyébként tud. És teljes megnyugvással állapítottuk meg, hogy nagyon finomra sikerült ez a mostani is.”
Fercsák Róbert polgármester úgy fogalmazott: a turizmus városunk esetében továbbra is kitörési pontnak számít, az évadnyitó pedig segíthet Baja további népszerűsítésben.
Fercsák Róbert, polgármester, Baja
„Nagyon nagyon fontos, hogy a kapcsolatokat építsük. És itt, ezen a rendezvényen itt van nemcsak az ország színe java, akik ezen a szakterületen dolgoznak, hanem külföldről is jó páran képviseltetik magukat. Tehát hogyha komolyan gondoljuk mi a turisztikai fejlődést, fejlesztést, akkor az ilyen rendezvényeken ott kell, hogy legyünk.”
Magyarországon a turizmus adja a gazdasági termelés, vagyis a GDP közel 10 százalékát, ami évente 1.500 milliárd forintot jelent. A szakma azt reméli, hogy az összeg 2016-ban tovább emelkedhet.