Vigyázat, csúszásveszély!
Már az év első napjaiban sok autó érkezett a helyi szervizekbe. Télen az utakon még körültekintőbben kell közlekedni, mint a száraz időben, mivel ilyenkor a féktáv és a látótávolság is jelentősen csökken. A sérült karosszéria javítása pedig több száz ezer forintos, vagy akár milliós tétel is lehet.
Törött szélvédő, behorpadt lökhárító. Ez a terepjáró nemrég egy szarvassal ütközött. A vezető szerencsére élve megúszta a találkozást, az autó viszont gyakorlatilag totálkáros. A javíttatás árán már egy használt gépjárművet lehetne venni, sokan mégis inkább a szervizelést kérik. Az utakon nem csak a kiugró patások, hanem a figyelmetlen sofőrök is könnyen nagy bajt okozhatnak. Elindulás előtt például nem árt átnézni az autót, amivel szintén elkerülhető lenne a baleset.
Gálos Balázs, szervizvezető, FitoHorm Autószervíz
„Mindenféleképpen az első a gumik állapota, egy megkopott téli gumi már nem viselkedik úgy, mint egy viszonylag új, azzal nagyon hosszú úton, vagy havas úton nem érdemes közlekedni. Illetve mindenféleképpen a fékrendszert kell ellenőriztetni, a fagyállót, hogy a motor ne sérüljön és csak utána elindulni hosszabb útra.”
A mínuszokban az akkumulátorra is gyakrabban kéne ránézni, főleg ha nem fűtött garázsban áll a jármű. Az egyik bajai autósiskola vezetője azt mondja, az ünnepek alatt jóval nagyobb volt a forgalom a városban, amit az oktatók és a tanulók is éreztek az utakon.
Márki András, autósiskola vezető, MÁRKI Autósiskola
„Növekszik a féktávolság is, meg a fékút is, ugye a jeges, nedves, párás úton sokszorosára nőhet a féktávolság, ezen belül a fékút, úgyhogy erre jobban oda kell figyelni, meg hát természetesen a vezetési stílusra, mert most sokkal óvatosabban kell elindulni meg megállni, mivel az utak nedvesek, csúszósak, páralecsapódás van, vízátfolyás van most már.”
Márki András elmondta, a hideg miatt a motoros tanulókat márciusig nem viszik vezetni, nekik a vizsgáztatás is szünetel a téli hónapokban.